Thursday, January 10, 2008

Roasted Garlic Soup










This soup uses a horrifying number of garlic cloves...40 something, I think. However, as most of them have been roasted, the end result is much milder and smoother than you might expect. The squeeze of lemon and parmesan cheese at the end really brings this soup to a whole new level! Even for non-garlic lovers, this is an outstanding. The only change I made was to substitute half and half for the whipping cream.
Beware: you may get a bit of indigestion from consuming this much garlic, so keep your portions small!
This soup is originally from Bon Apetit, February 1999, but as with a lot of my recipes, I found it on epicurious.com. http://www.epicurious.com/recipes/food/views/100669
Ingredients
26 garlic cloves (unpeeled)
2 tablespoons olive oil

2 tablespoons (1/4 stick) butter
2 1/4 cups sliced onions
1 1/2 teaspoons chopped fresh thyme
18 garlic cloves, peeled
3 1/2 cups chicken stock or canned low-salt chicken broth

1/2 cup whipping cream
1/2 cup finely grated Parmesan cheese (about 2 ounces)
4 lemon wedges

Preparation
Preheat oven to 350°F. Place 26 garlic cloves in small glass baking dish. Add 2 tablespoons olive oil and sprinkle with salt and pepper; toss to coat. Cover baking dish tightly with foil and bake until garlic is golden brown and tender, about 45 minutes. Cool. Squeeze garlic between fingertips to release cloves. Transfer cloves to small bowl.
Melt butter in heavy large saucepan over medium-high heat. Add onions and thyme and cook until onions are translucent, about 6 minutes. Add roasted garlic and 18 raw garlic cloves and cook 3 minutes. Add chicken stock; cover and simmer until garlic is very tender, about 20 minutes. Working in batches, purée soup in blender until smooth. Return soup to saucepan; add cream and bring to simmer. Season with salt and pepper. (Can be prepared 1 day ahead. Cover and refrigerate. Rewarm over medium heat, stirring occasionally.)
Divide grated cheese among 4 bowls and ladle soup over. Squeeze juice of 1 lemon wedge into each bowl and serve.

1 comment:

Anonymous said...

Všimol som si v mnohých hoci nie všetci môžu mať zachytil zmysel niektorých správ v podobe poštou alebo nálady, ktoré sa zdajú byť trochu času na Facebooku. To je čisto komerčná prevádzka v detinate viralizzare (používať termín drahý marketing)? Pravdepodobne je to marketingových operácií Family G, ktoré hrajú kľúčovú úlohu z najpopulárnejších sociálnych sietí na svete: zvedavosť.

Skutočnosť, alebo prevádzku on-line marketingu? V prípade posledne, pretože sme presvedčení, po určitú dobu, je logické, že funguje len čiastočne. FamilyG Ťažké narušenia a jasné, že Facebook má v posledných mesiacoch, od sociálnych sietí navrhnutý tak, aby každý mohol mať stránke venovanej svoje kontakty, prezentácie nesporné, že reláciu o Family G ich život bez omeškania, do víru reality hoden klasickej show, iste contribusice tak, že niektoré operácie trvať dlhšie ako iní pešo.

Family G je len to, že je on-line komunikáciu aj mlčania, momenty konfrontácia zaujímavý príspevok čítať, pretože oni môžu skutočne obohatiť a ochudobniť nás. Na dosiahnutie tohto cieľa vznešené, Family G sme mysleli na nejakú dobu blog, teraz blízko k zabudnutia a zabudnutia, ale vydláždil cestu pre obsah ako menej atraktívne.

Ale teraz sa zdá všetko podriadiť sa dominantné myšlienka Family G, čo nie je vždy, ak vôbec sa oženil nejpravdivější princípy on-line FamilyG komunikácie, ktorej cieľom je priniesť otázky týkajúce sa aktuálneho diania, svet je spoločensko-politickej, zábava siete, trendy v sieti. A ďalej uvažovať o možnostiach z marketingu cez Facebook, čo považujeme za veľmi málo, dostanete video s nejakou cennou.